Grossarltal, Kitzlochklamm, rustdag en Hochkönig

4 augustus 2017 - Taxenbach, Oostenrijk

Al een tijdje niets geschreven, dus nu maar weer even een update!

Dinsdag zijn we naar het Grossarltal gereden, en daar de bergen in gegaan, een hele hoge, in de hoop dat het daar wat koeler zou zijn... Helaas was dat niet zo, bloedjeheet, en uiteindelijk niet echt gewandeld, maar heerlijk in de schaduw gezeten. Op de terugweg in de auto zagen we dat het 37 graden was....pffff....wat een hitte!

's Avonds zijn we met de buren naar de Kitzlochklamm gereden, daar hebben we meegedaan aan een fakkeltocht. In de klamm was er best wat schaduw en wat grotten, en op verschillende plekjes werd er live muziek gespeeld, en zo langzamerhand werd het steeds donkerder. Aan het eind van de klamm mochten de fakkels aan en liepen we door het bos weer terug naar het startpunt, dit was echt super!

Woensdag hebben we een rustdag gehouden, want het zou weer zo heet worden, en dat werd het ook.... Halverwege de middag hebben we flinke buien gehad met wat onweer, heerlijk!

Donderdag zijn we naar de Hochkönig gereden, met een stoeltjeslift omhoog, en daarboven een korte wandeling gedaan, vol in de zon (weer rond de 30 graden), en bijna geen schaduw te vinden.... lekker bij een Alm gegeten en gedronken, en daarna weer terug naar de camping. Via een zwembad, maar dat was zo druk, en geen schaduw dat we doorgereden zijn.

Vandaag (vrijdag) doen we weer rustig aan, want het wordt weer heerlijk warm