Morgen wordt het beter!!

31 juli 2015 - Bleckede, Duitsland

Dat is zo'n beetje wat er elke dag van het weer gezegd wordt, maar eigenlijk valt het de hele week al tegen. Frank en Malou hebben beloofd wat Griekse warmte hierheen te sturen, maar ik denk dat ze wat last hebben van die windhozen hier .

We hebben de route die we wilden fietsen maar met de auto gereden, door het Bleckeder Moor, best mooi . 's Middags op de camping uiltjes gespot vlak bij de tent.

Vandaag (vrijdag) zijn we toch maar op de fiets gestapt nadat de halve camping ons voor gek verklaarde. Er waren al wat buien gevallen, en er hingen donkere wolken in de lucht... Maar ja, we wilden toch graag in voormalig Oost-Duitsland een rondje doen, dus vol goede moed gingen we op pad...

Een flinke route (55 km, want we zijn uiteraard een paar keer verkeerd gefietst. Eerst naar Bleckede, over met het pontje, daarna door een natuurgebied naar Boizenburg, en vervolgens door naar Lauenburg. Vlak voor we bij Lauenburg aankwamen kwamen we de dijkwachter tegen, die ons veel kon vertellen!! Dat was een mazzeltje!

In Lauenburg weer de Elbe over gestoken, even een bakkie gedaan (met een gebakkie natuurlijk!). Dat we terug gingen fietsen naar de camping bleek de brug over de Elbe afgesloten, wat een mazzel dat we niet aan de andere kant een bakkie deden! 35 km terug hadden we echt niet meer gered!

Nu zitten we lekker uit te puffen op de camping, met de BBQ aan...