Salzburg (en wat verder)

2 augustus 2016

Gisteren zijn we een dagje Salzburg gaan doen, maar Salzburg hebben we niet gezien (echt iets voor ons). We zijn eerst naar een kwekerij geweest die toch op de weg naar Salzburg lag. Ze hadden daar een soort pronktuin, waar andere kwekerijen uit konden kiezen wat ze voor volgend jaar willen bestellen....wow!! Wat was dat mooi!

Daarna zijn we naar Hangar 7 gereden, bij het vliegveld van Salzburg, waar Red Bull vele pronkstukken heeft staan, het geld druipt er vanaf...

Toen even "lekker" geluncht (McD), want dat wilde Rianne graag.

En hop, weer in de auto naar de ijsgrot in Werfen. Met een bus omhoog gebracht, toegangskaartjes gekocht, 20 minuten flink steil klimmen naar de gondel, die bracht ons weer een stuk verder omhoog en daarna weer 20 minuten flink klimmen, en toen waten we bij de ijsgrot (0 graden daarbinnen). 1440 treden in de grot, dus ook daar weer flink de beenspieren getraind . De gids vertelde veel over de grot, en helaas mochten we daarbinnen geen foto's maken. Na 70 minuten stonden we weer buiten. We hebben het geen moment koud gehad, daar hebben al die traptreden wel voor gezorgd . Tijdens al dat klimmen even zitten rekenen, 20 treden is een verdieping, dus dat zijn 35 verdiepingen omhoog.... Maar goed dat ik me dat van tevoren niet gerealiseerd had .

Om 8 uur waren we weer helemaal beneden, en zijn we lekker uit eten gegaan. De gids had gezegd dat dat mocht, want die schnitzel hadden we van tevoren al verbrand!